CSA a primit anul trecut aproape 7.600 de reclamaţii, cu 25,5% mai multe faţă de 2009


Arbitrul asigurărilor a primit anul trecut 7.581 de reclamaţii, cu 25,5% mai multe faţă de 2009, mai mult de jumătate (56%) din numărul de reclamaţii fiind soluţionate favorabil, arată datele publicate miercuri de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

„Cele mai multe reclamaţii şi sesizări au fost formulate împotriva societăţilor de asigurare, respectiv 97,8% din total, iar aspectele cele mai des reclamate au fost: neplata despăgubirilor, solicitări de recalculare a valorii despăgubirilor, probleme de comunicare între asiguraţi sau păgubiţi şi inspectorii de daună ş.a”, se menţionează în raport.

Cele mai multe reclamaţii (5.303) au vizat asigurările de răspundere civilă auto (RCA), cu o pondere de 70% din total, urmate de asigurările CASCO (1.501) cu o pondere de 19,8% din total şi asigurările de viaţă (338 reclamaţii) cu o pondere de 4,5% din total.

„La fel ca în anii precedenţi, cea mai mare pondere în totalul numărului de reclamaţii este deţinută şi în anul 2010 de reclamaţiile referitoare la asigurările auto. Această situaţie este în concordanţă cu structura agregată de portofoliu a societăţilor de asigurare, în care asigurările auto deţin cea mai mare pondere, respectiv de circa 60% din totalul primelor brute subscrise”, se mai spune în raport.

Potrivit CSA, numărul de reclamaţii pe segmentul RCA reprezintă numai 1,5% din numărul total de dosare de daune care au fost avizate de societăţile de asigurare în acelaşi an, respectiv de 354.714 dosare. „Apreciem că acest procent redus arată că neînţelegerile ivite cu ocazia soluţionărilor dosarelor de daună nu reprezintă un fenomen, ci sunt cazuri izolate, datorate cel mai probabil, în mare măsură, factorului uman”, potrivit CSA.

Numărul total de reclamaţii şi sesizări soluţionate favorabil sau parţial favorabil petenţilor în 2010 a fost de 4.245, ceea ce reprezintă 56,0% din totalul înregistrat în acelaşi an, de 7.581 reclamaţii.

„Procentajul de soluţionare a reclamaţiilor în favoarea petenţilor se păstrează la aproximativ aceleaşi niveluri ca în anii precedenţi. Prin urmare, numărul de reclamaţii şi sesizări soluţionate nefavorabil a fost de 3.336, reprezentând 44,0% din total”, se menţionează în raport.

Sursa: NewsIn