Declaraţia pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit poate fi depusă începând cu 7 februarie


Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat că depunerea declaraţiei unice 112 poate fi făcută începând cu 7 februarie, ora 9:00, iar termenul limită pentru obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie este 25 februarie.

„Declaraţia unică privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate (formular D112) poate fi făcută de la data de 7 februarie, ora 9:00, termenul limită fiind 25 februarie pentru obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie 2011”, se menţionează în comunicat.

Conducerea ANAF a decis ca, până la această dată, contribuabilii să poată simula depunerea D112 în perioada 31 ianuarie (începând cu ora 8:00) – 4 februarie (până la ora 14:00), declaraţia urmând să fie procesată ca şi când operaţiunea ar fi reală.

Astfel, se va putea permite verificarea tuturor elementelor depunerii electronice, atât de către contribuabili, cât şi de către funcţionarii ANAF, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Casa Naţională de Pensii (CNPAS), Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), se mai arată în comunicat.

Orice operaţiune realizată înainte de data de 7 februarie nu va fi considerată depunere efectivă. La încheierea perioadei de exersare, sistemul informatic va fi reiniţializat, respectiv vor fi şterse fişierele şi golite bazele de date create în perioada simulării.

ANAF reaminteşte că, începând cu obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011, contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilaţi vor utiliza un singur formular (D112) privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, formular ce va fi transmis numai autorităţii fiscale competente.

Până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic (CD).

Depunerea prin internet presupune achiziţionarea unui certificat digital calificat de semnătură electronică emis de furnizorii autorizaţi (CertSign, DigiSign sau TransSped) şi înrolarea acestuia la organele fiscale. După data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.

Procedura declaraţiei unice a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2011 prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 117/2010 pentru modificarea şi completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar – fiscale şi prin hotărârea Guvernului 1397/2011 privind conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”.

Sursa: NewsIn