Sectorul IT a crescut cu 25% anul trecut


2011 a fost un an bun pentru vânzările de IT din România, arătând o rată de creștere anuală de 25.5% comparativ cu anul trecut și o rată minimă trimestrială de 23%.

Tranzacţiile cu laptopuri au înregistrat cele mai mari performanţe. Cu specificații mai bune și prețuri mai mici, acestea s-au aflat în topul preferințelor consumatorilor. Reprezentând mai mult de jumătate din vânzările de IT monitorizate de GfK Temax, această realizare a impulsionat întregul sector.

Dar mai există încă un produs foarte atractiv pentru consumatori: tabletele. Relativ noi pe piață, tabletele înregistrează rate de creștere ridicate.

Comparativ cu anul precedent, electrocasnicele mici au înregistrat o rată de creștere de două cifre ajungând la 108 milioane de euro în 2011. Mai mult, cel de-al patrulea trimestru al lui 2011 a adus o creștere de 19.1% pe piața electrocasnicelor mici din România față de același trimestru al anului trecut. Toate grupele de produse au avut o contribuție considerabilă la evoluția pozitivă a sectorului. În 2011, aparatele pentru prepararea băuturilor calde au fost unele dintre cele mai interesante produse în cadrul sectorului electrocasnicelor mici. Alături de aparatele pentru prepararea mâncării, fiarele de călcat și aparatele pentru coafarea părului, aceste dispozitive au susținut marea creștere a pieței electrocasnicelor mici.

Piața bunurilor de folosință îndelungată din România nu și-a încetinit recuperarea, în ultimul trimestru al anului crescând cu 15.6% față de T4 2010. De la an la an piața a crescut cu 12.8%, însumând 1.4 miliarde de euro.

GfK TEMAX® România este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piaţa produselor de folosinţă îndelungată.